WeldingWeb - Welding Community for pros and enthusiasts banner

Bobcat Airpak 200 "WELD COMM" Fout. PC1 probleem? Help alsjeblieft, mijn ziel sterft.

5.1K views 8 replies 5 participants last post by  409fitter  
#1 ·
Bobcat Airpak 200 "WELD COMM" Fout. PC1 probleem? Help alsjeblieft, mijn ziel sterft.

Hey mensen! Ik ben een gehandicapte veteraan die net mijn eigen lasbedrijf in Vermont begint. Ik heb een werk-truck gekocht met een gasgestookte Miller Bobcat airpak 200 erop, maar hij last niet vanwege de "weld comm" fout. De "WELD COMM" fout is een communicatieprobleem tussen de PC1 las-besturingskaart en de PC3 hoofd-besturingskaart op het frontpaneel.

Het serienummer is NA020117R.

Machine feiten:
1) De machine start meteen op en de compressor werkt.
2) De stopcontacten aan de voorkant werken ook.
3) Ik heb de USB-drive software-update geprobeerd en deze mislukte tijdens de opstartfase van de lascontroller-update.
4) De fout veranderde in "WELD BOOT" en de Miller servicemonteur zei dat de PC1 controller vervangen moet worden.
5) De machine heeft 200 uur, fabrieks-gereviseerd.

Ik heb de PC1 las-controller momenteel uitgebouwd, er ziet niets overdreven verbrand uit en alle aansluitingen leken in orde te zijn.

Mijn vragen:

1) Ik heb absoluut een betrouwbare machine nodig om redenen die jullie allemaal kennen. Als ik $600 uitgeef aan een nieuwe PC1, wat voorkomt dat deze machine de PC1 weer op het veld opblaast?
2) Kan iemand me helpen de oorzaak van de WELD COMM fout te identificeren en aan te pakken en hoe ik deze echt kan oplossen, zodat ik deze machine kan vertrouwen?

Als gehandicapte veteraan heeft het me enorme inspanning gekost om in deze fase te komen van het starten van mijn eigen bedrijf. Met trots heb ik mijn constructiestaal momenteel geĂŻnstalleerd in zowel Disney World als Universal Studios in Florida. Kortom, ik werk keihard om dit allemaal te laten werken, en een machine die ik niet kan vertrouwen is een probleem waar ik mentaal niet omheen kan. Dit alles om te zeggen dat ik alle hulp die iemand hier me kan geven, diep en oprecht zou waarderen. Bedankt jongens.
Pete

#5 ·
Re: Bobcat Airpak 200 "WELD COMM" Fout. PC1 probleem? Help alsjeblieft, mijn ziel sterft.

Terug naar de OP. Is deze machine overbrugd of gestart met een snellader? Ik heb sinds 2011 4 TB302-machines gehad en momenteel een TB325 en heb nog nooit een defect bord van welk type dan ook gehad. Had af en toe een losse verbinding intern, maar nooit een bordprobleem.

#6 ·
Re: Bobcat Airpak 200 "WELD COMM" Fout. PC1 probleem? Help alsjeblieft, mijn ziel sterft.

De vrachtwagen was vroeger eigendom van PTR-verhuur van vrachtwagens, dus ik zal vandaag contact met hen opnemen en kijken of ik iets kan opgraven.

Zal vandaag ook weer contact opnemen met de Miller-ondersteuning om te zien of ze de hoofdoorzaak van het uitvallen van de bobcat airpak 200 PC1 willen laten vallen.

Iedereen: Bedankt voor de reacties tot nu toe! Echt

Pete

#7 ·