WeldingWeb - Welding Community for pros and enthusiasts banner

stroom of stok

729 views 39 replies 16 participants last post by  NotaVegetarian  
#1 ·
nieuw hier en wilde alleen iets vragen (als dit niet het juiste forum is, laat het me weten), wat zou beter zijn om dit gat te vullen? flux of stick ik weet niet hoe dik het metaal is, ik ben voornamelijk gewoon nieuwsgierig wat te doen

Image

#3 ·
Het lijkt erop dat dat gat door roest is veroorzaakt. Dat zal niet zo eenvoudig zijn. Je moet beginnen met het beoordelen van de integriteit van de rest daarvan.Tenzij je al een geweldige lasser bent, zal dat een zware taak zijn. En laten we eerlijk zijn, als je een geweldige lasser was, zou je al weten hoe je dat het beste **** aanpakken.
ik heb eromheen geprikt en geproefd en niets anders gaf mee en je hebt gelijk - ik ben geen lasser, maar ik wil het wel leren...

#4 ·
Prik er niet alleen aan. Geef het een paar flinke klappen met een beitelhamer of een bolkophamer. Zoals vermeld... het werd veroorzaakt door roest en is waarschijnlijk veel erger dan het lijkt. Plaats nog een foto waarop een groter gebied te zien is, zodat we de context beter begrijpen.

#6 · (Edited)
Niet er alleen maar aan prikken. Geef het een paar flinke klappen met een drevelhamer of een bolkophamer. Zoals vermeld... het werd veroorzaakt door roest en is waarschijnlijk veel erger dan het lijkt. Plaats nog een foto die een groter gebied toont, zodat we de context beter begrijpen.

Dit plekje lijkt een prima doelwit voor de bovengenoemde flinke klappen
View attachment 1818790
ja, heb er ook naar gekeken, heb er wat flinke steken en dergelijke met een schroevendraaier gegeven en niets gaf mee, het schilfert er gewoon omheen

#5 ·
Nieuw hier en wilde alleen iets vragen (als dit niet het juiste forum is, laat het me weten), wat zou beter zijn om dit gat op te vullen? flux of stick ik weet niet hoe dik het metaal is, ik ben vooral benieuwd wat te doen

View attachment 1818789
Je **** beide gebruiken, maar maak het schoon voordat je gaat lassen.

Dave

#10 ·
Een goede snelle vriessluitdraad is daar het beste voor. Makkelijker op te bouwen zonder door te branden.

Flux core (zelfafgeschermd) is er in een paar varianten. Lincoln maakt NR211-MP, wat een T-11 draad is. Of je **** een GS draad gebruiken, zoals Weldmark of Blue Demon.

GS draden zijn toleranter voor minder perfecte basismetalen.

Naar het lijkt is uw onderdeel dun ... niet veel meer over om het daadwerkelijk te repareren, althans voor zover ik kan zien op de foto. Ik denk dat het een kandidaat is voor vervanging.

#11 ·
Of probeer een plaat op maat te snijden om erin te passen, eromheen en in kleine hoeveelheden vast te lassen totdat alles is verbonden

#12 ·
Je moet het tot glimmend, schoon metaal slijpen/schuren, anders smelt de las niet. Dat slijpen maakt het stuk nog dunner. Dit zal zeker een uitdaging zijn.

Ik weet dat het voor jou geen optie is om het zelf te doen, maar als ik het zou lassen, zou ik het tig-lassen.

Rich

#13 ·
Er blijft misschien niets over als het tot op het schone metaal is afgesleten 😳.

#20 ·
Is dit een veerophanging?? Ze worden meestal op het frame geklonken, soms gelast. Redelijk eenvoudig te verwijderen en te vervangen.

MAAR..................................

Als je het uitlast, is het mogelijk om een redelijk goede klus te klaren als er nog voldoende dikte over is.

Image

Een behoorlijk roestige puinhoop. Het stond ongeveer een decennium of langer in mest/modder. De bovenste rails werden eraf gesneden en een nieuwe rail werd erop gelast.

Image

Image

Het originele spul WAS 11ga materiaal. Het opruimen heeft het waarschijnlijk teruggebracht tot iets in de orde van grootte van 14ga. En..... je hebt wat MONDO-kieren te vullen.

Image

Als je een plas **** starten........... richt het pistool op de plas, niet op het staal. Een snel bevriezende draad zal snel genoeg stollen om je toe te staan daadwerkelijk op het metaal te bouwen dat is afgekoeld binnen de plas. Een heel klein beetje van een weefsel is nodig om de tenen nat te maken................... maar ik laat de plas grotendeels de kier vullen, waardoor deze contact maakt met de aangrenzende delen. Je moet echt de plas zijn (poets je ogen op zodat je het goed **** zien). Omdat deze las een normale horizontale las was, kon ik het pistool in een absolute hoek van 90* tot de naad houden. Je ziet hieronder een andere hoek, wanneer je met een filétnaad te maken hebt.

Let op hoe mooi de GS-draad werkt met waardeloos staal. Het is goed spul voor deze toepassing.

Image

Dit is slechts een illustratie van de pistoolhoek voor dit type filétnaad. Ik houd het pistool nooit in een hoek van 45* tot de naad. Ik kom er vrij plat in, richt rechtstreeks op de wortel, en laat het vullen. De plas doet het werk. Ik las met een vergelijkbare staaf dezelfde manier. Ga laagwwwwwwwwwwwwwwww
Image
Zorg er gewoon voor dat je het pistool niet kortsluit op het staal.

Dit is .030 Weldmark GS-draad. Geweldig spul voor dun materiaal. Zeer vergevingsgezind.

Parameters waren waarschijnlijk ingesteld voor 11ga materiaal, aangezien het nieuwe stuk de volledige dikte had. Je let gewoon op overmatige hitte die in het slecht gecorrodeerde materiaal komt.

#21 ·
Voor iedereen die een duidelijker beeld van het gebied wil, hier is mijn vooras. Ik heb persoonlijk op dit moment niet de middelen of het geld om deze professioneel te laten vervangen - daarom vraag ik wat voor mij het beste zou zijn om te doen, hij is niet groter geworden sinds ik hem er voor het eerst uit heb geprikt, wat naar mijn mening goed is, hij loopt geen risico om er snel af te vallen.

Attachments

#23 · (Edited)
Die veer ziet er schoon en vrij nieuw uit, de bussen zien er schoon uit, waarom heb je het niet gerepareerd voordat je alles weer in elkaar hebt gezet?
Het is al een tijdje weer in elkaar gezet, ik heb die veren ongeveer 2 jaar geleden gedaan, toen was het gat klein, maar dat kwam omdat A. ik het niet had opgemerkt en B. ik er niet aan had gezeten om het groter te maken, het feit dat het nu zo groot is, komt doordat ik erin heb geprikt (ik gebruik 'geprikt' hier als algemene term).

#24 ·
Dus nu we weten wat het is ... wil je het gat vullen om troep buiten te houden. Probeer in de randen te tikken om je een afschuining te geven om te vullen en laat het pistool leeglopen terwijl je rond het gat beweegt. Misschien heeft iemand anders een beter idee. Neem alle informatie mee en werk ermee. Je **** dit.

#25 ·
Als het een aftermarket liftkit is, is deze waarschijnlijk overal in slechte staat. Je ziet alleen het ergste ervan als je ernaar kijkt.

Ik denk dat het kleine gat slechts het topje van de ijsberg is.

Knip een klein stukje uit en las het dicht (schouderophalen). Vervang het als je het geld hebt.

Als het OEM is, schande over hen. Het hondenoor dat de stut vasthoudt, zal waarschijnlijk na verloop van tijd slecht worden. Te oordelen naar de vorm van de as en andere dingen daaronder... ziet het er niet uit als een oud voertuig.